Betingelser

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for forbrukerkjøp av varer fra Interiør Opas AS (org.nr. 974 788 535).
Kjøpet reguleres av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og øvrig relevant lovgivning.

Selger

Interiør Opas AS
Heggstadmoen 2, 7080 Heimdal
E-post: kontakt@opasgarderobe.no
Telefon: 72 88 09 95

Priser

Alle priser i nettbutikken vises inkludert merverdiavgift. Totale kostnader, inkludert frakt, vises før bestilling av frakt gjennomføres.

Avtaleinngåelse

En bindende avtale anses inngått når bestillingen er mottatt og ordrebekreftelse er sendt.

Levering

Levering skjer til oppgitt adresse eller etter avtale. Dersom leveringstid ikke er spesifisert, leveres varen innen rimelig tid og senest innen 30 dager.

Risikoen for varen

Risikoen går over på kjøper når varen er fysisk overtatt.


Måltaking – kundens ansvar og vårt ansvar

For måltilpassede produkter (skyvedører, garderober og innredning) er korrekte mål avgjørende.

Kundens ansvar

Kunden er ansvarlig for at oppgitte mål og spesifikasjoner er riktige. Dersom feil mål er oppgitt, dekker kunden:

  • kostnader for retur

  • ny produksjon

  • fraktkostnader

Opas sitt ansvar

Dersom feilen skyldes Opas (f.eks. feil profil, feil mål brukt i produksjon, misforståelse i korrespondanse), henter vi produktet kostnadsfritt i Trøndelag/Fosen-området og produserer nytt.

Vi løser avvik fortløpende og finner alltid en praktisk løsning sammen med kunden.


Angrerett

For standardvarer gjelder 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen.

Unntak for måltilpassede produkter

Angreretten gjelder ikke for varer som er:

  • spesialtilpasset etter mål

  • produsert etter kundens spesifikasjoner

Dette omfatter alle skyvedører og garderober laget etter mål.
Jf. angrerettloven § 22.

Slik bruker du angreretten

Send skriftlig melding til: kontakt@opasgarderobe.no
Varen må returneres i vesentlig samme stand som mottatt.
Kunden dekker returfrakt ved bruk av angreretten.


Retur

Returinstruks og returadresse sendes ved henvendelse.
Tilbakebetaling skjer innen 7–14 dager etter at vi har mottatt og kontrollert varen.

Returrett gjelder ikke måltilpassede produkter.


Reklamasjon

Dersom varen har en feil eller mangel, gjelder forbrukerkjøpsloven med 2–5 års reklamasjonsrett.

Meld fra så snart som mulig til kontakt@opasgarderobe.no eller telefon 72 88 09 95.
Vi forsøker alltid å finne en god og praktisk løsning.


Personopplysninger

Vi behandler personopplysninger i tråd med gjeldende regelverk. Opplysninger deles kun med tredjeparter når dette er nødvendig for å gjennomføre bestillingen.


Konfliktløsning

Tvister som ikke løses minnelig, kan bringes inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.