Betingelser
Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for forbrukerkjøp av varer fra Interiør Opas AS (org.nr. 974 788 535).
Kjøpet reguleres av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og øvrig relevant lovgivning.
Selger
Interiør Opas AS
Heggstadmoen 2, 7080 Heimdal
E-post: kontakt@opasgarderobe.no
Telefon: 72 88 09 95
Priser
Alle priser i nettbutikken vises inkludert merverdiavgift. Totale kostnader, inkludert frakt, vises før bestilling av frakt gjennomføres.
Avtaleinngåelse
En bindende avtale anses inngått når bestillingen er mottatt og ordrebekreftelse er sendt.
Levering
Levering skjer til oppgitt adresse eller etter avtale. Dersom leveringstid ikke er spesifisert, leveres varen innen rimelig tid og senest innen 30 dager.
Risikoen for varen
Risikoen går over på kjøper når varen er fysisk overtatt.
Måltaking – kundens ansvar og vårt ansvar
For måltilpassede produkter (skyvedører, garderober og innredning) er korrekte mål avgjørende.
Kundens ansvar
Kunden er ansvarlig for at oppgitte mål og spesifikasjoner er riktige. Dersom feil mål er oppgitt, dekker kunden:
-
kostnader for retur
-
ny produksjon
-
fraktkostnader
Opas sitt ansvar
Dersom feilen skyldes Opas (f.eks. feil profil, feil mål brukt i produksjon, misforståelse i korrespondanse), henter vi produktet kostnadsfritt i Trøndelag/Fosen-området og produserer nytt.
Vi løser avvik fortløpende og finner alltid en praktisk løsning sammen med kunden.
Angrerett
For standardvarer gjelder 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen.
Unntak for måltilpassede produkter
Angreretten gjelder ikke for varer som er:
-
spesialtilpasset etter mål
-
produsert etter kundens spesifikasjoner
Dette omfatter alle skyvedører og garderober laget etter mål.
Jf. angrerettloven § 22.
Slik bruker du angreretten
Send skriftlig melding til: kontakt@opasgarderobe.no
Varen må returneres i vesentlig samme stand som mottatt.
Kunden dekker returfrakt ved bruk av angreretten.
Retur
Returinstruks og returadresse sendes ved henvendelse.
Tilbakebetaling skjer innen 7–14 dager etter at vi har mottatt og kontrollert varen.
Returrett gjelder ikke måltilpassede produkter.
Reklamasjon
Dersom varen har en feil eller mangel, gjelder forbrukerkjøpsloven med 2–5 års reklamasjonsrett.
Meld fra så snart som mulig til kontakt@opasgarderobe.no eller telefon 72 88 09 95.
Vi forsøker alltid å finne en god og praktisk løsning.
Personopplysninger
Vi behandler personopplysninger i tråd med gjeldende regelverk. Opplysninger deles kun med tredjeparter når dette er nødvendig for å gjennomføre bestillingen.
Konfliktløsning
Tvister som ikke løses minnelig, kan bringes inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.
